Οι πωλήσεις βινυλίων συνεχίζουν να αυξάνονται και οι πωλήσεις CD να μειώνονται.

Για πρώτη φορά από το 1987, οι πωλήσεις βινυλίου ξεπέρασαν τις πωλήσεις CD στις ΗΠΑ, σύμφωνα με μία νέα έκθεση της Ένωσης της Αμερικανικής Δισκογραφικής Βιομηχανίας (RIAA).

Οι πωλήσεις βινυλίου ανήλθαν σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, αυξημένες κατά 17,2%, ενώ οι πωλήσεις CD σημείωσαν νέα πτώση, καθώς μειώθηκαν κατά 17,6% και έφτασαν τα 482 εκατομμύρια δολάρια.

Παρά τους εντυπωσιακούς αριθμούς των εσόδων από τις πωλήσεις δίσκων βινυλίου στις ΗΠΑ, ωστόσο, οι πραγματικές πωλήσεις αυξήθηκαν μόνο κατά 3%, το οποίο σημαίνει ότι οι τιμές των βινυλίων αυξάνονται όλο και περισσότερο.

Διαφήμιση

Το 2021, η μέση τιμή ενός δίσκου βινυλίου κυμαινόταν στα 26,12 δολάρια, ενώ το 2022, η μέση τιμή ανέβηκε στα 29,65 δολάρια, λόγω μίας ευρείας σειράς παραγόντων, όπως το αυξημένο κόστος παραγωγής και ο πληθωρισμός.

Οι μουσικόφιλοι αγόρασαν πέρυσι στις ΗΠΑ πάνω από 41 εκατομμύρια βινύλια έναντι 33 εκατομμυρίων CD. Το 2021, σημειώθηκαν 40 εκατομμύρια πωλήσεις δίσκων βινυλίου. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις CD μειώθηκαν κατά 28% από τον αριθμό των 47 εκατομμυρίων το 2021.

Σύμφωνα με τη Luminate, η Taylor Swift πραγματοποίησε τις περισσότερες πωλήσεις δίσκων βινυλίου στην αμερικανική αγορά το 2022, με το τελευταίο άλμπουμ της «Midnights» να καταγράφει πωλήσεις 945.000 αντιτύπων.

Στη σχετική κατάταξη, ακολουθεί στο No. 2 το «Harry’s House» του Harry Styles (480.000 πωλήσεις), το «Sour» της Olivia Rodrigo (263.000), το «Good kid, m.A.A.d city» του Kendrick Lamar (254.000) και το «Rumours» των Fleetwood Mac (243.000).

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της αμερικανικής μουσικής βιομηχανίας το 2022 προήλθε από το streaming, αντιπροσωπεύοντας το 84% του ιστορικού υψηλού των συνολικών εσόδων των 15,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με την έκθεση της RIAA, ο μέσος αριθμός των χρηστών που έχουν συνδρομή επί πληρωμή στις υπηρεσίες streaming αυξήθηκε από τα 84 εκατομμύρια το 2021 στα 92 εκατομμύρια.

Εν τω μεταξύ, τα έσοδα από το streaming με τη χρήση διαφημίσεων από πλατφόρμες όπως το YouTube και η δωρεάν έκδοση του Spotify αυξήθηκαν κατά 6% και διαμορφώθηκαν σε 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Το 2022 ήταν μία εντυπωσιακή χρονιά συνεχούς “ανάπτυξης – υπερανάπτυξης” περισσότερο από μία δεκαετία μετά την εισβολή του streaming στη μουσική σκηνή», ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της RIAA, Mitch Glazier.

«Συνεχίζοντας αυτή τη μεγάλη πορεία, τα έσοδα από το συνδρομητικό streaming αποτελούν πλέον τα δύο τρίτα της αγοράς με ένα ποσό ρεκόρ 13,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων», αποκάλυψε.

«Αυτή η μακρά και συνεχής πορεία επιτυχίας κατέστη δυνατή μόνο χάρη στην αποφασιστική και δημιουργική δουλειά των δισκογραφικών εταιρειών που αγωνίζονται για τη δημιουργία μίας υγιούς οικονομίας streaming, όπου οι καλλιτέχνες και οι κάτοχοι δικαιωμάτων πληρώνονται οπουδήποτε και όποτε χρησιμοποιείται το έργο τους», τόνισε.

Πηγή Άρθρου

Share.